حسابداری
تمام رویدادهای مالی نرمافزار، در مرکزیت سیستم حسابداری ثبت و نگهداری میشود. مدیران شرکت ها از ابزارهای قدرتمندی همچون گزارشات جامع، در تصمیم گیریهای مربوط به شرکت برخوردار میباشند. علاوه بر اینکه سطوح حسابها در مهرپلاس شش سطحی بوده، امکان انتخاب مراکز هزینه و شعب جهت تفکیک کلیه گزارشات آنها پیش بینی شده است. که در واقع مرکز پروژه و شعب میتوانند به صورت مستقل عمل کنند. گزارشاتی همچون مرور درختی حسابها، تفصیلی شناور، تجزیه سنی حسابها و گزارشات مربوط به دفاتر رسمی، از پرکاربردترین گزارشات در سیستم حسابداری بوده و نیز امکان ورود اطلاعات در هر سطحی از کدینگ حسابداری و اطلاعات حسابها با جزئیات، براحتی از فایل EXCEL وجود دارد.
اطلاعات پایه:
- چیدمان کدینگ حساب ها در شش سطح
- تفصیلی شناور با امکان تعریف سرگروه تفصیلی
- امکان انتصاب چندین سرگروه تفصیلی به یک حساب معین
- مدیریت موقعیت های جغرافیایی به صورت درختی
- امکان تغذیه اطلاعات حساب ها و اسناد حسابداری از اکسل
- مدیریت درختی و نموداری حساب ها
- مراکز هزینه و پروژه به همراه گزارشات جامع
- مدیریت ارز با امکان تعیین حساب های ارزی پذیر
- تخصیص اطلاعات مالیاتی به حساب ها
اسناد:
- مدیریت سند حسابداری
- مدیریت سند دستی
- مدیریت سند هزینه (تفکیک مبلغ مشمول و غیر مشمول مالیات جهت ارسال به TTMS)
گزارشات:
- گزارش دفاتر تمامی سطوح
- اعمال شرایط دلخواه به همراه گروه بندی بر اساس ماه، فصل، مراکز، شماره اسناد و ...
- گزارش مقایسه اعتبار مشتریان با مانده حساب
- گزارش مرور حساب ها (درختی و تفصیلی شناور)
- گزارش تجزیه سنی حساب ها
- تراز آزمایشی در تمامی سطوح
- گزارش ترازنامه
- گزارش گیری از چندین واحد مالی
- خروجی اطلاعات گزارشات در انواع فرمت ها (xls، pdf، doc و ...)
- گزارش دفاتر و تراز مراکز هزینه و پروژه
- گزارش دفاتر روزنامه (ریز، روزانه، ماهانه )
- گزارش دفاتر کل (ماهانه)
امکانات:
- صورت سود و زیان (خدماتی، تجاری و تولیدی)
- مـدیریت اسناد حسابداری (مشاهده، تعویض شماره، ادغام، جابه جایی، شیفت، چاپ و ...)
- جستجوی اسناد حسابداری
- سند افتتاحیه و اختتامیه به صورت اتوماتیک
- کنترل و تایید گردش حساب ها
- بستن حساب های موقت و دائمی به صورت اتوماتیک
- تعویض کد حساب ها
- اطلاعات مالیاتی (قابلیت خروجی اطلاعات زیر سیستم ها به TTMS )
- تفکیک اسناد روزانه حسابداری بر اساس موجودیت ها (خزانه داری، انبارداری و ...)
- قطعی و موقت سازی اسناد
- ادغام حساب به همراه گردش آن ها
- شماره گذاری مجدد اسناد حسابداری (بر اساس شماره یا تاریخ با امکان ادغام اسناد)
- کنترل ماهیت حساب ها
- غیر فعال نمودن حساب های استفاده شده
- محرمانه نمودن حساب جهت محدودیت گزارش گیری
- ذخیره سند به صورت یادداشت
- جستجو و تعویض اطلاعات اسناد حسابداری
- امکان کپی اسناد حسابداری
- امکان بازگردانی اسناد حذف شده
- مشاهده سابقه اسناد (اطلاعات قبل از ویرایش و قبل از حذف اسناد به صورت نامحدود)
- امکان فیلتر و چاپ اسناد به صورت انتخابی